Tехнология на строителството - ВИАС


Вчера бях на изпит по Технология първа част. Пак замалко да ме наклеца тоя Дончев. Голямо гаднярче е.
Чудя се на колко години ли е ?
Сигурно към 60 – дори повече. Гледам го някакъв с костюмчето от 76-та, цайсите пожизнено наследство от дядо му, кръгли и огромни лупи, дружелюбно старче. Обаче само този, който е имал изпит при него го знае що за стока е.


Та тоя и оня ръководител катедра, Велев, са най-големите измекяри за мен – такова нещо не бях виждал досега. Имам чувството, че целия ВИАС им е крив и всички студенти там сме някъкви тъпанари които само ги занимават да ги изпитват. Айде , тоя Велев го преживях, пое го съвестта ми и го забравих. Ама Дончев е друго. Тоя ме къса два пъти преди това. И брои колко пъти се явяваш. Три пъти ако не успееш да го вземеш и те остранява от университета. А пък той нали е и декан по учебната дейност, кой ли ги слага такива цербери не знам, ще се погрижи лично при секретарките да те задраска от Главната Книга. И ме беше страх 2 години да се явявам докато следвах, поне докато завърша семестриално, тогава поне 5 години няма да са отишли напразно ако ме отстранят.


Бяхме събрали само такива като мене, дето се явяват за трети път и го чакаме в коридора да благоволи да дойде и да каже къде ще се проведе изпита. Имаше някакви от транспортното строителство, тия яко бяха назубрили всичко. Някакви кранове тъпотии, чак ме хвана страх за мен че нищо не знам. После разбрах че те взимат технологията наведнъж и са на друга схема. Дойдоха както винаги и ония двете, грозната и кльощавата.
Тия навсякъде заедно ходят на изпити и напоследък където и да се явя и те там. Ама те май само се явяват на изпитите а аз ги взимам. Ивката ме пита коя е за мене коя за него. Аз му разправям, че те вървят комплект навсякъде, не бива да ги разделя - така че да ги взима и двете. Та за тоя Бонбончев какви ли не истории не съм чувал как само се крие в канцеларията и се вре там където не му е работата. Първия път когато се явих при него ония като наизкараха пищовите и почнаха да го стрелят , без да се замислят кой е и какъв е – те дори не знаеха, иначе нямам друго обяснение. А той какво гледа, нищо. И естествено с моя смотан късмет , ми се паднаха някакви супер затънтени въпроси от рода на : Оразмеряване на Пълзящ Кофраж и технология на изпълнение; както и : Баланс и разпределение на земните маси. По-гадни въпроси просто не можаха да се паднат. Третия дори не го помня какъв беше май последния от конспекта. И гледам тая седнала отпред и стреля та се къса. Станах си и си тръгнах…
Следващия път отидох вече научил и учебника и какво: пърия беше лесен, втория универсален кофраж а третия избор на кран. Добре айди крановете не ми бяха много ясни , написах каквото знам, Универсалния кофраж го написах както е в учебника, а първия въпрос и него го написах – технологични карти алабала.
И като го изчаках да обядва и да дойде да ни доизпита – имаше една пред мен , тя каквото и да я пита – нищо не знаеше , ама я пусна мошенника.
Мен като ме почна, гледа книжката, гледа проекта, после прехвърли каквото бях писал и веднага като видя че за крановете малко съм писал започна да ме разпитва за тях. И аз какво да му кажа.. После взе да пита за циклограми и календарни графици – то това се учи чак в 5ти курс. Откъде да го знам тогава? Къв е тоя проект , аз откъде да знам че съм ти заверил…. И айди за 2 мин ме скъса.
Сега като се явявах, с лявата ръка теглих въпросите. 3, 17, 28. Универсален кофраж, охрана на труда и Изисквания за поставяне на армировката. Първи ме привика с кабинета и пак почна, какъв е тоя проект, каква е тая книжка. И отгоре на това изкара и някакъв нов конспект където 28 е съвсем друг въпрос. И ми обяснява , ми то като валутата , трябва по най-актуалния конспект… Уедрителната конзола въобще не била такава както и връзките !! И мрънка мрънка, едвам сдържах гнева си да го направя на две стотинки докато го налагам с учебника по технология. Ама така е, като зависиш от такива келеши, ще си мълчиш. – накрая 4.
Край приключих с част технология .

Няма коментари: